Slow Run

SlowRun is speciaal voor vrouwen die graag (weer) willen gaan bewegen. Denk jij dat jij niet kunt (hard)lopen? Je bent niet de enige. Misschien heb je lange tijd stil gezeten, denk je dat je niet sportief bent of dat je niet goed kunt bewegen omdat je om wat voor reden dan ook niet lekker in je vel zit. SlowRun doen we samen. Middels looptechniek, ademoefeningen en yoga, weer gaan voelen. 
Contact met hart en lichaam. 

De voordelen van SlowRun zijn: 
- je bouwt rustig conditie op
- je leert te luisteren naar de signalen van jouw lichaam 
- geen prestatiedruk of “moeten”; het doel op zich is ontspannen leren lopen, genieten 
- fysiek levert het een verbeterde conditie op en stimuleert de botdichtheid. Je gaat lopen op vetverbranding in plaats van glucose. 

Blijf in je kracht, blijf zacht, dat is de rode draad in de cursus. De basis is een goede looptechniek, daar is uitgebreid aandacht voor. Bij SlowRun gebruiken we de neusadem, een natuurlijke stem. Het zorgt ervoor dat je niet over je grenzen gaat en je aandacht bij jezelf houdt. Van je hoofd naar je hart tijdens het lopen, en de rest van jouw 24 uur. De warming up bestaat uit ontspanningsopeningen, vanuit deze ontspannen houding gaan we lopen.

We starten met de 10-weekse training (de opbouwfase) waarbij we de basis bewegingen van SlowRun gaan oefenen. Na deze opbouwfase kun je verder gaan met de losse lessen via de 10 rittenkaart.

DOE JE MEE?